Login  Register
Email:

Pass:

forgot password?

Email:

login?

'Lia si Paul' (afirmatori) vs 'Radu si Radu' (negatori)

A1 (VLAD IONITA)

Ca în orice societate tehnologic dezvoltată posturile de televiziune au un puternic impact asupra dezvoltării psihologice a persoanelor din faţa micilor ecrane. Atât posturile de stat cât şi posturile private trebuie să acorde o atenţie deosebită culturalizării poporului. În ziua de astăzi acest lucru este dat uitării şi posturile private „fac ce vor”, unele au tentă politică, altele sportivă, rar mai întâlneşti un post de televiziune complex, un post de televiziune ce îţi oferă date şi informaţii din toate domeniile, un post capabil să te formeze ca om în societate. Dacă până acum posturile private de televiziune au avut libertatea de a difuza orice, acum ar fi momentul ca această nepăsare să înceteze şi efectele „nocive” asupra copiilor în special, să nu mai fie aduse în discuţie atunci când este vorba de latura negativă ale televiziunii. În ultimul timp apar din ce în ce mai multe dereglări de comportament datorită posturilor Needucative pe care televiziunea le-a adoptat în schimbul acaparării supremaţiei de lider necontestat pe piaţa informaţiei vizuale. Tot ceea ce se doreşte este un rating cât mai mare, acesta putând fi obţinut doar de „concurenţa neloială” faţă de celelalte posturi şi aici mă refer la acele posturi care atrag atenţia doar prin fapte ce ies din tipare (omor, viol, furt). Aceste fapte la care recurg anumite televiziuni sunt josnice, nu se mai respectă nici măcar o normă de conduită, nu au ce lucruri bune să ofere. Trebuie să se implice şi ele în încercarea tuturor de a îndrepta această lume şi de a da o mai bună educaţie si creştere copiilor. După părerea mea ar trebui ca televiziunea privată să deschidă „apetitul” pentru cultură. Îngrijorătoarele brutalităţi sociale din prezent sunt nelipsite pe posturile private de televiziune. Numeroase opinii consideră că aceste posturi au totodată un rol important şi agravant. Unele studii au arătat că majoritatea copiilor au tendinţa de a se identifica, cu personajele negative, agresive, de a acţiona asemenea lor şi de a căuta mereu emisiuni prea brutale, tendinţă observabilă la copiii care urmăresc programe cu caracter violent – deoarece copilul nu poate lua distanţă de aceste imagini odată intrat în contact cu ele -. Posturile private – needucative – pot avea o serie de efecte negative asupra unei persoane, ele pot diminua somnul nocturn, fapt ce poate provoca oboseala psihică, încărcarea memoriei cu informaţii nefolositoare, tulburări de atenţie. De asemenea, crizele de panică sau de anxietate acută pot fi provocate de scenele şocante ale unor filme tip „Exorcistul” sau alte filme horror. Până la urmă putem spune că este un post privat şi cel ce-l deţine poate expune orice, dar nu este chiar aşa pentru că de aceste imagini beneficiază întreaga societate şi de suferit au doar cei ce privesc şi îi ajută pe cei ce oferă să ducă un trai liniştit. Eu spun NU posturilor neinteresate de efectele produse, posturilor private ce nu-şi urmăresc decăt propriul interes.În concluzie aş putea spune că posturile de televiziune privată ar trebui mult mai mult responsabilizate prin impunerea introducerii programelor educative.


N1 ()

Trăim într-adevăr într-o societate dezvoltată. Iar societățile moderne se bazează pe câțiva stâlpi de bază. Printre acești stâlpi sunt și libertatea de alegere, și, posibil mai important, libertatea presei. În continuare vom vedea cum impunerea difuzării de programe educative de către posturile private ar avea efecte negative mai pronunțate decât eventualele beneficii asupra nivelului de educație al populației, efecte care pot oricum fi obtinute fără a pune în pericol libertatea presei și libertatea de alegere.

În primul rând, culturalizarea “poporului” nu este datoria posturilor private de televiziune. Culturalizarea nu poate fi facută cu forța, cultura în general fiind un atribut opțional la nivelul întregii populații. Cetățenii interesați de cultură au si în acest moment acces la posturi specializate pe emisiuni culturale și de informare. Aceste televiziuni fac parte atât din spectrul de stat, spre exemplu TVR Cultural, cât si din cel privat, caz in care cele mai relevante exemple sunt National Geographic si Discovery Channel. Deși ar putea fi considerat benefic să avem o societate cu un grad de cultură cât mai ridicat, administrarea forțată de cultură la televizor ar avea in fața un mare impediment. În primul rând, ar contraveni libertății presei si libertății de alegere, iar tocmai libertatea de alegere va duce la ineficiența măsurii. Cetățenii au dreptul să schimbe canalul daca nu sunt interesați de program, iar daca nici un program nu îi satisface, au dreptul să închidă televizorul. Astfel, putem concluziona că impunerea difuzării de emisiuni educative ar avea efecte limitate asupra gradului de cultură al populației, dar ar avea un cost foarte ridicat: periclitarea a două libertăți fundamentale. În plus, în cadrul televiziunilor private nu putem vorbi despre concurență neloiala atât timp cât toate televiziunile dispun de aceleași resurse și se găsesc pe teren egal. 

În al doilea rând ne vom referi la efectele televiziunilor private asupra copiilor, analizând dacă este sau nu rolul lor acela de a a asigura educația lor. Eu consider că educația copiilor ar trebui administrată de către părinți și școală, care au de fapt rolul de a asigura dezvoltarea tinerilor. În domeniul televiziunilor s-au luat deja măsuri pentru a ghida audiența anumitor programe. Exista o limita minimă de vârstă care ar trebui respectată astfel incât dezvoltarea copiilor să nu fie afectată de anumite programe. Consider că aceasta limită de vârstă, împreună cu reglementarea orelor de difuzare pentru programele violente sunt măsuri suficiente din partea televiziunilor. De la acest punt este responsabilitatea părinților de a își educa copiii, ferindu-I de scene șocante și asigurându-le orele de somn. Orice pas în plus făcut de către televiziuni este o incălcare a dreptului de liberă exprimare a presei, pas care va fi anulat de libertatea de alegere a cetățenilor. Nu putem obliga pe cineva să se uite doar la anumite programe. În plus, în societatea modernă exista foarte multe alternative, cenzurarea tuturor fiind, din fericire, imposibilă. Daca un program nu va mai fi difuzat la televizor, cetățenii iși pot lua “doza” de violență de pe Internet, spre exemplu.

 În concluzie, consider că efectele acestei măsuri nu ar justifica periclitarea unor drepturi și libertăți fundamentale. În condițiile în care măsura de a obliga televiziunile private să difuzeze emisiuni educative ar avea efecte garantate, am putea discuta despre o oarecare justificare în a restrânge libertatea de exprimare a presei. Însă, într-o societate modernă. Cetățenii au dreptul să aleagă dacă se vor uita sau nu la emisiunile respective, ceea ce ar reduce semnificativ efectele măsurii propuse. Astfel, luând în considerare efectele negative, cele mai importante fiind incertitudinea succesului măsurii și limitarea libertății presei, și comparându-le cu efectele benefice aproape nule, putem observa că televiziunile private nu ar trebui să fie obligate să difuzeze emisiuni educative. Consider că măsurile active în acest moment sunt suficiente, iar problemele identificate nu sunt probleme de fond ale sistemului, ci probleme in aplicare, mai exact lipsa dorinței de culturalizare și nepăsarea părinților față de activitățile copiilor în fața televizorului. Iar aceste probleme nu vor fi rezolvate prin obligativitatea difuzării de emisiuni educative de către televiziunile private.


A2 ()


N2 ()



Decizia:

monica mocanu

Afirmator 1:

Te incurajez ca pe viitor să îți documentezi mai bine afirmațiile, într-o dezbatere academică este de incurajat să evităm opiniile personale și să încercăm să persuadăm apelând la fapte, studii și prin lanțuri logice convingătoare (știu, în viața personală, folosim des expresii precum “După părerea mea”, ”Eu spun NU posturilor neinteresate de efectele produse”, însă într-o rundă de debate s-ar putea ca adversarul să aibă opinii opuse față de ale tale, la fel și arbitrul, și atunci trebuie să-i convingi apelând la raționamente și la dovezi). Totodată, îți recomand ca pe viitor să definești anumiți termeni/sintagme care poate au un înțeles clar pentru tine dar nu si pentru adversarul de idei/arbitru (ce înseamnă, de pildă, „un post capabil să te formeze ca om în societate”?, atenție că sintagma „concurenţa neloială” nu are înțelesul pe acca pretinzi tu că îl are). Raționamentul cauzal referitor la efectele nocive din societate datorate violenței din televiziune trebuie dovedit prin studii serioase (mai ales că ipoteza este contestată), nu este deloc suficient să afirmi că “multe studii” spun acest lucru.

Negator 1:

Spui că o asemenea măsură ar fi în primul rând ineficientă (impunerea difuzării de emisiuni educative ar avea efecte limitate asupra gradului de cultură al populației”) și că ar periclita libertatea de alegere (însă te contrazici, spunând că în orice moment individul poate schimba canalul sau închide televizorul, astfel că nu văd de ce dacă s-ar “lovi” de o emisiune educativă nu ar face la fel, păstrându-și dreptul de a alege) și libertatea presei (de ce anume o astfel de impunere este o amenințare serioasă la adresa libertății presei? Urmând logica ta, existența CNA ca organism de reglementare este complet injustă?). Este o idee bună să sugerezi că nu poți arunca pe seama televiziunilor responsabilitățile părintești, și că în lipsa unei educații corecte oamenii se îndreaptă spre alte surse de violența/ divertisment facil. Însă de educația adulților cine se ocupă? Și dacă cei mai mulți ar schimba canalul și ar fugi la internet ca să se amuze (lucru nedovedit, de altfel), nu există posibilitatea ca un număr de oameni să continue să se uite la o emisiune educativă și să fie cuceriti de ceea ce vad și să învețe ceva?

A1 -> 0 puncte
N1 -> 22 puncte
A2 -> 0 puncte
N2 -> 22 puncte
Castiga echipa:

Radu si Radu (negatori)


Vrem parerea ta! Pentru asta, trebuie sa te loghezi.

Un proiect
Ardor
Finanțatori
Open Society Foundation
MemoPlus
Parteneri
Policy Center
British Council
Europuls
Ce-Re
Prime Romania
Centrul pentru jurnalism independent
Aisec
Cogitus
Foreign Policy
Elsa
Voluntari pentru idei si proiecte
Trust
Leap
Asociatia young initiative
Asjc
Osut
Susținători Parteneri instituționali
Parteneri media
HotNews
Romania Pozitiva
Think Outside The Box
Carevasazica
Studentie.ro
startub.unibuc.ro
Iasi fun
Ziarul de Iasi
KissFm
Acest proiect este finantat cu sustinere din partea Comisiei Europene. Aceast publicatie [comunicare] reflecta doar vederile autorului, iar Comisia nu poate fi facuta responsabila pentru utilizarea informatiei pe care o contine.