Login  Register
Email:

Pass:

forgot password?

Email:

login?

'Daniela si Mihaela' (afirmatori) vs 'Guţu si Pleșca' (negatori)

A1 (Pocora Mihaela)

Cand vine vorba de publicitate, chiar daca nu sunt ei cei care iau decizia de cumparare, copiii o pot influenta foarte mult. Potrivit CNA, dintre minorii pana in 10 ani, cei mai mari consumatori de publicitate sunt copiii de 6 ani. Preferatele lor sunt spoturile haioase sau cele cu personaje din desene animate. Au telefoane mobile, se uita la televizor, merg in magazine si isi iau propriul cos de cumparaturi, descarca ultimele jocuri, aplicatii, muzica si sunt bombardati cu mesaje publicitare. In plus, de la o varsta au propriii bani de buzunar pe care ii cheltuiesc pe ce vor ei: junk food si chiar dulciuri promovate drept gustari sanatoase, cum ar fi iaurturile cu 1% fructe si 14% zahar etc. Multi copii sunt invatati ca nu-i frumos sa bazaie in public ca vor ‘din aia’. Dar cosmarul incepe acasa, cand parintii incep sa fie torturati cu metode dintre cele mai brutale: dat cu fundul de pamant, zbierat cu plamani de Angela Gheorghiu, carora li se adauga stricaciuni de tot felul. 72% dintre copiii de 6-10 ani din Romania spun ca au cerut cel putin o data parintilor sa le cumpere un lucru pe care l-au vazut intr-o reclama la TV. Cei mai slabi parinti cedeaza. Asadar, copiii sunt victimele in toata povestea asta. Pentru a-i proteja pe cei mici de promisiuni desarte si pe cei mari de caderi nervoase, exista tot felul de reglementari ale publicitatii care targeteaza copiii. Iata cateva exemple:

- emisiunile destinate copiilor nu pot fi sponsorizate de către persoane fizice sau juridice ale căror activităţi includ fabricarea ori comercializarea produselor medicale, a tratamentelor medicale sau a suplimentelor alimentare. (RO)

- jocurile video violente descarcate in voie de pe internet sau cumparate de parinti din magazinele specializate. Unele statistici din 2008 arata ca cele mai bine vandute jocuri video sunt cele care contin elemente de violenta, si tot statisticile arata faptul ca 97 % dintre copiii cu varste cuprinse intre 12 si 17 ani se joaca pe calculator. (S.U.A.)

- in publicitatea adresata copiilor in varsta de pana la 12 ani, referitoare la alimente, este interzisa folosirea celebritatilor, personalitatilor sau medicilor; se excepteaza publicitatea la alimentele naturale. (RO)

- este interzisa difuzarea de publicitate si teleshopping in care personal medical sau farmacisti recomanda ori avizeaza produse alimentare destinate copiilor, produse medicamentoase, tratamente medicale, vitamine, suplimente alimentare, nutrienti sau suplimente nutritive. (RO)

- publicitatea si teleshoppingul pentru produse de slabit sau mentinerea greutatii corporale nu pot fi difuzate în emisiunile pentru copii sau în pauzele publicitare care precedă ori urmează unor astfel de emisiuni. (RO)

- in Suedia si Norvegia este interzisa publicitatea care se adreseaza copiilor de pana la 12 ani.

- publicitarii nu au voie sa promoveze kit-uri si seturi de lucru manual/constructie pe care un copil mediu nu le poate asambla. (Canada)

- publicitarii nu au voie sa foloseasca personaje de desene animate in reclame la produse pentru copii. (Canada)

- sunt interzise reclamele care sugereaza ca daca vei avea produsul, vei fi mai bun decat alti copii. (Canada)

- publicitatea nu trebuie  sa ii incurajeze pe copii sa isi convinga parintii sa le cumpere ceva si nici sa se foloseasca de credibilitatea parintilor sau a educatorilor lor. (Legislatia UE)

- publicitatea nu trebuie sa arate minori in situatii periculoase. (Legislatia UE)

- este interzisa plasarea de produse in programele pentru copii. (Legislatia UE)

Pe langa aceste legi, exista si cateva reglementari autoimpuse de branduri, cum ar fi:

- dulciurile si snacksurile nu trebuie promovate drept mese principale ale zilei.

- nu trebuie incurajat consumul excesiv.

- brandurile de tutun si bauturi alcoolice nu se asociaza cu nimic ce ar putea face trimitere la copii.

Voua ce amintiri v-a lasat publicitatea vazuta in copilarie? Ce reguli credeti ca ar trebui sa mai existe pentru a proteja copiii de mesaje nepotrivite varstei si capacitatii lor de a alege?

Cateva idei care mi-au ramas:

- life is about buying

- brands want to turn them into lifetime consumers

- the real money is in the kids’ puchasing influence


N1 (Pleșca Gheorghe)

Acolo unde este vorba de reclama sunt creatori de inalta calificare care se concentreza asupra psihologiei consumatorilor . Ei încearca sa descifreze fenomenele psihice determinate de receptarea mesajelor publicitare în general, pentru a putea anticipa raspunsul comportamental al publicului la relama pe care o concep. Terenul de actiune al reclamei si al publicitatii este deci mentalul clientelei vizate , astfel putem spune ca cei care intradevar se adreseaza unor experti fac reclame de calitate a caror mesaj poate fi atit benefic pentru adulti cit si pentru copii .

Nu trebuie sa se interzica publicitatea adresata copiilor , pur si simplu ea trebuie sa  fie cenzurata pentru a sustine dezvoltarea constructiva a publicului vizat.
Este un cod etic semnat de catre 11 firme din Romania care prevede ca promovarea în mass-media să se facă doar la produsele „care îndeplinesc criterii nutriţionale specifice, bazate pe dovezi ştiinţifice acceptate sau ghiduri internaţionale“. Asta înseamnă ca eticheta produselor destinate copiilor să cuprindă informaţii despre gust, compoziţie şi calităţi nutritive.Totodată, semnatarii codului nu vor mai face publicitate stradală la alimentele pentru copii în apropierea grădiniţelor şi şcolilor primare, fără ca acestea să îndeplinească anumite criterii nutriţionale, şi nici promovare directă adresată copiilor în cazul în care aceştia nu sunt însoţiţi de un adult. Codul nu prevede sancţiuni în cazul încălcăriiregulamentului, însă compania în culpă poate fi amendată de Autoritatea Naţională pentruProtecţia Consumatorilor. “ mentionate de catre Floriana Scânteie .
Deci publicitatea adresata celor mici ea nu trebuie stopata de tot ci doar de supus la anumite criteria pe care in mod normal ar trebui sa le indeplineasca , pur si simplu  publicitatea adresata copiilor va fi mult mai sever reglementata !

Marketing-ul destinat copiilor nu este un fenomen nou, însă astăzi el are un domeniu de aplicare mai larg, decât oricând. Potrivit estimărilor analiştilor, volumul total al pieţei ruse a produselor şi serviciilor pentru copii, fluctuează de la patru până la şapte miliarde de dolari. Potrivit multor cercetători, copiii contemporani au devenit publicul cel mai râvnit pentru marketologi, deoarece acestea au dobândit o putere de cumpărare mai mare şi au o influenţă mai mare asupra părinţilor lor în comparaţie cu generaţia anterioară. Al treilea motiv, pentru care agenţii de publicitate acordă o atenţie fixă copiilor, este evident: cu viitorii consumatori adulţi trebuie de lucrat deja azi.




Copiii au nevoie de o protecţie specială împotriva efectelor de publicitate? Pediatrii americani recomandă părinţilor să limiteze copiilor vizionarea programelor de televiziune la două ore pe zi , deci observam iar ca acei care totusi permit copiilor sa vada sau nu aceste reclame sunt tot parintii , ei in primul rind ar trebui sa controleze acest val al publicitatilor pe care le vad a lor copii !

Parintii trebuie sa acorde o atentie mult mai mare , atunci cind copiii lor navigheaza pe internet,deoarece  informatia nu este reglementata juridic.Astfel fluxul de publicitate negativa este mult mai mare decit cel promovat de canalele de televiziune.De aceea trebuie interzis accesul minorilor pe anumite retele, de supravegheat activitatea lor, de limitat orele de acces la internet.

Cei mai mici membri ai familiilor au o putere tot mai mare in influentarea deciziei de cumparare a parintilor sau chiar in cumpararea directa a unor produse - aspect pe care companiile l-au inteles si pe care il folosesc in propriul lor interes. Folosirea copiilor ca "oameni de vanzari surogat" in tot mai multe reclame stabileste pentru copilul care recepteaza reclama un reper catre care va tinde si pune o presiune enorma pe parinti, fortandu-i sa cedeze si sa cumpere ceea ce copilul de la televizor recomanda atat de convingator. Copiii care se uita mult la TV vor mai multe jucarii s mai multe produse alimentare pe care le vad in reclame decat cei care se uita mai putin la televizor. Studiile arata ca adolescentii cu varste cuprinse intre 12 si 19 ani din SUA cheltuiesc 172 de miliarde de dolari anual (deci o medie de 104 $ pe saptamana) si ca cei cu varste de pana in 12 ani influenteaza, direct sau indirect, deciziile de cumparare ale familiei care se ridica la o valoare de peste 600 de miliarde de dolari. 

Copiii sunt, asadar, un public extrem de important. Marile companii cheltuiesc sume uriase pentru a-i atrage. Si, pana acum, au facut-o cu mare succes. Un copil american poate vedea pana la 40 de mii de reclame TV pe an; copiii recunosc logo-urile la 3 ani, iar loialitatea fata de un brand incepe sa se manifeste de la 2 ani. Copiii sunt astfel transformati intr-un public captiv, ademeniti in fata televizoarelor cu povesti (pentru ca, pentru copii, o reclama este o poveste), care le raspund unor nevoi de baza - siguranta, dorinta de a se descoperi si de a apartine unui grup. Copiii au nevoie de obiecte (jucarii, mancare, haine) si experiente diferite pentru a intelege cine sunt, pentru ca cei din jur sa vada cine sunt si, nu in ultimul rand, pentru a se identifica cu un anumit grup. Copil fiind, trebuie sa treci prin anumite experiente pentru a fi acceptat. Daca n-ai fost niciodata la McDonald's sau nu ai pus mana niciodata pe un play station, ceilalti copii nu te considera de-al lor.

Reclama informativa este bine venita pentru toate categoriile de consumatori, trebuie sa luptam cu publicitatea menita sa manipuleze constiintele cumparatorilor!  


A2 (Mihai Bordeianu)

Salut participantii la aceasta dezbatere, incep prin a confirma faptul ca sustin Motiunea curenta, si inpart aceiasi opinie cu A1.

Este necesar sa intelegem ca tema dezbaterii priveste un anumit grup social, discutam despre “copii” sau altfel spus  Băieti sau fete în primii ani ai vieții (până la adolescență, 16 ani)(def.). Echipa negatoare subliniaza ideia precum ca publicitatea ar trebui cenzurata si nu interzisa. Ceia ce nu se intelege de catre negatori este faptul ca atit Institutiile Locale cit si cele Europene asta impun prin lege, cenzurarea si filtrarea publicitatii in speranta ca noua generatie va creste sanatoasa mental, dupa cum confirma si A1 prin articole Legislative. Realitatea este in defavoarea echipei negatoare care ne prezinta 11 firme care au semnat pentru “protectia copiilor impotriva publicitatii” , tin sa reamintesc ca pe parcursul unei singure pauze publicitare la tv se expun minim 20 spoturi publicitare … iar numarul firmelor in Romania care isi fac publicitate depaseste de sute poate chiar mii de ori numarul “11” .

Tin sa readuc aminte echipei negatoare ca am fost si noi copii si poate chiar victime a publicitatii si actori negativi in relatia cu parintii sau cei care eram “manipulati” in a cumpara ceva vazut intr-o publicitate. Iar pina la urma nu e important doar “PROFITUL” si faptul ca cineva devine foarte bogat pe baza consumului, dar e important ca societatea sa se dezvolte cit mai sanatos, asa cum recomanda si Pediatrii americani de altfel. Obositi de mici cu produse pe care ni le dorim “involuntar” cu totii, suntem atrasi in aceasta sfera a consumatorului continuu chiar daca nu exista o necesitate. Pentru ca in lupta cu Companiile cei invingatori sa devina Copii e necesar sa se interzica publicitatea . Rolul Parintilor in aceasta lupta este mai mult decit un simplu “bodyguard”, iar prin intermediul publicitatii, educatie oferita de parinte pierde teren. Iar deseori pentru ca un parinte sa ajunga la un consens cu propriul copil e necesara o promisiune, care rezulta din publicitate . Sau altfel spus un minor se va opri din plins si nervi doar in momentul in care i se va procura spre ex. Jocul Y . Sunt situatii asemanatoare zilnic iar cei care cu adevarat au de suferit sunt copiii.

Voi incerca sa sustin in Continuare motiunea prin citeva argumente/idei induse de catre A1.

1.Copii Reprezinta viitorul si e o responsabilitate pentru Stat si Maturi de a se dezvolta corect.

O data cu aparitia Internetului si a multor beneficii pentru Om au aparut si problemele care sunt destul de strigente si afecteaza copii in mod deosebit . Pe internet publicitate e incontrolabila, sau daca e, nu vad cum sau poate ne spun negatorii ? Dupa opinia lui Kevin Kelly, fondatorul Wired Magazine, in acest moment exista aproximativ o mie de miliarde de site-uri, ceea ce inseamna ca internetul are un "creier" colectiv ce poseda mai multi neuroni decat materia cenusie a creierului uman. Intrebarea e cum sa controlezi publicitatea dorita sau nedorita(spam) intr-un asemenea ‘mediu’. Totusi daca publicitatea s-ar interzice si anumea cea care priveste copiii, multi din cei care detin sau controleaza un sait s-ar intreba de doua ori inainte de a plasa o publicitate. Sau isi asuma riscu sa devina “infractori” si suspectati de incalcare a legii.

2. Copiii vor putea fi educati mai usor de catre parinti daca nu ar exista factorii de influentare precum publicitatea.

Desi timpul se scurge, stresul si promisiunile parintilor din timpul copilariei ne vor ramine in minte pentru intreaga viata. Deasemenea si conflictele avute din cauza unui “joc necumparat” nu se uita usor. Daca ar fi sa ne gindim ce s-ar fi intimplat daca nu era publicitatea la diferete produse am ajunge cu siguranta la concluzia ca am fi trait si fara.

3. In plasa publicitatii cad si maturii, adica parintii copiilor.

De cele mai multe ori parintii cad si ei prada publicitatii care induce un produs “cit se poate de necesar copiilor” , natural, Netoxic etc. Problema ramine ca nici parintii nu sunt siguri de ceia ce cumpara, dar fiind constrinsi de situatie si vrind sa creeze impreseia unor parinti buni si grijulii, devin consumatori al unui produs nu tocmai necesar sau poate daunator copilului fie psihologic, fie fizic . O data cu interzicerea publicitatii, parintii se vor informa inainte de a procura un anumit produs. Cel putin s-ar intreba daca merita, daca e necesar, sau daunator pemtru copiii.

Concluzie : Acestea fiind spuse sustin cu fermitate interzicerea publicitatii care se adreseaza copiilor, si mai mult decit atit vad o urgenta ce tenteaza la viitorul societatii.

Multumesc.

http://www.business24.ro/articole/cate+firme+sunt+in+romania

http://www.hit.ro/internet-securitate/Si-totusi-cate-site-uri-exista-pe-internet

http://www.evz.ro/detalii/stiri/reclame-manipulatoare-la-posturile-tv-pentru-copii-917141.html


N2 (Gutu Ion)

Salut echipei  afirmatoare, țin să  menționez ca reclama chiar este utilă societății, și contribuie la înbunătățirea  vieții populației secolului XXI.

MÁRKETING n. Ansamblu al activităților, metodelor și tehnicilor care au ca obiect studiul cererii consumatorilor și satisfacerii acestei cereri cu produse și servicii. /<engl. marketing 

RECLÁMĂ s. f. 1. recomandare, prezentare cu ajutorul publicității sau al altor mijloace a unui spectacol etc. ◊ totalitatea mijloacelor prin care se prezintă și se popularizează un produs, o carte etc. 2. articol mic inserat într-o publicație pentru reclamă (1). (< fr.réclame) .

Din cele menționate mai sus ințelegem ca reclama este creată pentru a informa consumatorii despre existența unui produs  și beneficiile utilizării acestora.Dragi Afirmatori vreau să vă aduc la cunoștintă că copiii la fel ca noi sunt oameni și au necesități.Acest segment de piață merită să fie tratat  la cel mai înalt nivel ,deoarece cei mici uneori au mai multe necesități decît cei maturi. Si copii la fel au dreptul la alegere , conform Convenția asupra Drepturilor Copilului adoptată de către Adunarea Generala a Națiunilor Unite la data de 20 noiembrie 1989 - Copilul capabil de discernământ are dreptul de a-și exprima liber opinia sa asupra oricărei probleme care îl privește; În orice procedură judiciară sau administrativă care îl privește, copilul are dreptul de a fi ascultat. Este obligatorie ascultarea copilului care a împlinit vârsta de 10 ani. Cu toate acestea poate fi ascultat și copilul care nu a împlinit vârsta de 10 ani dacă autoritatea competentă apreciază că audierea lui este necesară pentru soluționarea cauzei.astfel deciziile date nu se iau doar dupa 16 ani precum mentioneaza A1 .

În vremea noastră piața este arhiplină cu produse , astfel pentru a le cerceta pe toate în magazine fizic este imposibil.Consumatorul uneori este inconștient de necesitatea unui bun  sau de beneficiul adus de acesta .Uneori este necesar să le spui oamenilor de ce au nevoie.Dacă  în copilăria mea eram lipsit de publicitatea cu role J  cred ca   acele clipe puteau fi mai puțin vesele.

Însă,cum am mai menționat publicitatea trebuie sa fie FILTRATĂ , astfel reclama cu scop de manipulare  trebuie să fie eliminată.Acele  11 fime prin acordul lor au sădit o sămânță pe care noi societatea  trebuie să o protejam și contribuim la dezvoltarea ei.” tin sa reamintesc ca pe parcursul unei singure pauze publicitare la tv se expun minim 20 spoturi publicitare”, “acest moment exista aproximativ o mie de miliarde de site-uri, ceea ce inseamna ca internetul are un "creier" colectiv ce poseda” analizind cele menționate de afirmatori am  hotărît sa fac o paralelă.De exemplu la moment în orașul Chișinău sunt 800.000 oameni , astfel ei sunt foarte diferiți: cultură , viziuni , principii de viață.Din puctul de vedere al afirmatorilor noi  trebuie să interzicem copilului nostru să comunice cu alți oameni , pentru că s-ar putea ca cineva să influențeze asupra sa negativ? Pentru a ne asigura că copilul nostru se va dezvolta constructiv, trebuie să-i punem o bază prin educația acordată de noi , să analizăm ce este bine și  să argumentăm punctele noastre de vedere.Astfel limitarea accesului la internet, verificarea saiturilor vizitate, crearea gindirii selective, va dezolta în copil o personalitate ce nu va fi influențata de manipulari ieftine. Atsfel iar tin sa mentionez conform Conventiei asupra Drepturilor copiilor ca - copilul are dreptul la libertate de exprimare. Părinții sau după caz alți reprezentanți legali ai copilului, persoanele care au în plasament copii precum și persoanele care prin natura funcției promovează și asigura respectarea drepturilor copiilor au obligația de a le asigura informații, explicații și sfaturi în funcție de vârsta și gradul de înțelegere al acestora precum și de a le permite să-și exprime punctul de vedere, ideile și opiniile.

Calitatea produsului este verificată cu strictețe de către Organele Internationale si Nationale de Standartizare, astfel nu poate fi vorba despre o calitate proastă sau o daună asupra sănătății consumatorului.În cazul în care apar niște contravenții in prinvinta calitatii  “Agentia pentru protectia consumatorului” este institutia la care trebuie sa va adresati.

Firei umane ii este specifica caracterul de consumator si stapin al lucrurilor ce il inconjoara.

Cum sa benefeciez de un produs daca eu nu voi sti ca el exista?

http://ro.wikipedia.org/wiki/Drepturile_copilului



Decizia:

Calin Muresanu

FEEDBACK Individual
 
A1
 
- E nevoie sa oferi surse la datele pe care le aduci. Bombardezi cu cifre, dar nu mentionezi sursa nicaieri (ba mai mult, unele chestiuni sunt usor exagerate, gen copii de 6 ani care merg la cumparaturi cu propriul cos)
-Introducerea e cam lunga si nenecesara, mai bine ai „salva” niste cuvinte acolo pentru a avea loc de mai multe argumente
- Prezinti o lista de posibile solutii. Era mai bine sa ramai la o singura solutie, precum interzicerea oricarui fel de publicitate care se adreseaza copiilor si apoi sa pastrezi restul spatiului pentru a prezenta argumente in sustinerea motiunii. Ca asa, la sfarsitul discursului tau, nu aflu decat ca e o problema care merita a fi discutata, si ca exista o lista de posibile solutii, dar nu ma convingi in nici un fel ca ar trebui sa adoptam o solutie in sensul interzicerii.
- Nu e potrivit sa scrii cu liniute intr-un eseu argumentativ.
 
N1
 
- Si in cazul tau e nevoie sa indici sursele datelor pe care le prezinti
- Consumi prea mult spatiu cu descrierea contra-planului, fara a explica DE CE ar trebui adoptat acesta – practic, iti lipsesc argumentele. In loc sa petreci asa de mult timp aratand ce fel de limitari si-au impus cele 11 companii, ai putea sa demonstrezi, de exemplu, care e natura pericolelor care pot rezulta din publicitatea adresata copiilor si de ce, in consecinta, o simpla limitare e suficienta pentru a le elimina, fara sa fie nevoie de o interzicere
- Explici, in destul de multe cuvinte, de ce copiii sunt o tinta pentru „marketologi” (verifica existenta acestui cuvant), dar nu imi explici in nici un moment DE CE acesta e un motiv sa pastrezi publicitatea adresata copiilor.
- Petreci un paragraf aratand unde e nevoie de control suplimentar, dar, din nou, prin asta nu demonstrezi ca publicitatea adresata copiilor ar trebui pastrata.
- Zabovesti destul de mult aratand ce eficient e marketing- ul adresat copiilor, cum „Copiii sunt astfel transformati intr-un public captiv, ademeniti in fata televizoarelor cu povesti” pentru ca apoi companiile sa „ii foloseasca in propriul interes”. Inteleg ca tu faci asta pentru a ne convinge cat de importanti sunt copiii pentru companii, dar in realitate ajuti destul de mult partea afirmatoare in a demonstra exact de ce e rea publicitatea adresata copiilor.. Si oricum, nu aveai nevoie de toata partea asta pentru a demonstra ca marketing-ul adresat copiilor e un business ca oricare altul.
- In cele din urma soui ca e importanta publicitatea pentru ca daca nu mergi la McDonalds nu esti acceptat – aici iti lipsesc niste pasi logici: cei care fac legatura intre interzicerea publicitatii si consecinta pe care o prezinti tu, anume aceea ca elevii nu vor mai avea parte de anumite experiente – gen McDonalds.
 
A2
 
- Nu contraargumentezi sustinerile negatorilor, conform carora publicitatea adresata copiilor e importanta pentru copii, limitandu-te la a spune ca „dezvoltarea sanatoasa” e mai importanta decat „profitul”. Insa nu-mi explici mai apoi cum existenta acestei publicitati duce la o „dezvoltare nesanatoasa”.
Intre faptul ca parintii sunt fortati sa cumpere anumite produse si dezvoltarea nesanatoasa, e o cale destul de lunga de strabatut in pasi logici.
 
- Voi lua acum pe rand argumentele noi aduse de tine:
o Primul are cateva probleme: Intre titlu tau si analiza ta nu exista nici o legatura. Analiza ta nu iti demonstreaza titlul. Oricum, chiar daca ai fi demonstrat titlul, nu castigai nimic, pentru
ca in opinia mea ce incercai tu sa demonstrezi nu e material debatable (cine ar constesta ca avem o responsabilitate fata de modul in care crestem copiii?)
In analiza tu imi demonstrezi ca “daca interzici publicitatea adresata copiilor, va fi mai putina publicitate adresata copiilor”. Ceea ce este adevarat. Dar nu e un motiv in sine sa interzicem publicitatea adresata copiilor. E un pas necesar, dar lasat aici, nu demonstreaza motiunea.
o La al doilea, iti lipsesc cativa pasi logici. Mai exact « datorita publicitatii, ajungem sa ne dorim foarte mult anumite produse ». « atunci cand acele produse nu pot fi achizitionate de catre parinti, se creeaza anumite conflicte ». « acele conflicte dauneaza relatia parinte-copil, facand educarea copilului de catre parinte mai dificila ».
o Arg. 3 s-ar prea putea sa fie adevarat, dar nu e un argument pentru interzicerea publicitatii adresata copiilor, ci pentru interzicerea publicitatii pentru produse de copii, (atunci cand ea e adresata parintilor), ceea ce este un cu totul alt subiect.
- Chiar daca esti primul din echipa ta care aduce argumente efective, nu le pot lua in considerare – nu ai voie sa aduci argumente noi (si nu, argumentele tale nu au fost “induse” de A1).
 
N2
 
- Aduci un argument nou (acela cu puterea de discernamant a copiilor – si e contradictoriu cu ce zicea N1, care prezenta situatia ca si cum copiii nu prea ar avea de ales, ca si cum ar fi atat de eficienta publicitatea incat ii determina sa doreasca anumite produse fara a mai avea asa o mare importanta  alegerea lor personala) si pe langa asta, intri prea in detaliu.
- Reclamele au rol informator – e ok, ai preluat o idee aruncata din discursu de N1 si ai dus-o usooor mai departe (nu cu mult)
- Libertatea de exprimare – alta idee noua
- Putin mai multa structura ar fi ajutat foarte mult coerentei discursului. De exemplu, ideea cu „reclamele au un rol informator” (informativ e cvantul potrivit) este fragmentata in doua pe la mijloc de ideea cu capacitatea de discernamant si dreptul de a alege al copiilor.
 
DECIZIA
 
Intrucat Afirmatorii nu au prezentat nici un argument (care sa poata fi luat in considerare), neindeplinindu-si rolul de a demonstra motiunea, decizia mea nu poate merge decat catre echipa negatoare. Negatorii au demonstrat (pe deasupra) ca reclamele sunt importante ca sursa de informare, atat pentru clienti, cat si pentru companii care vor sa-si promoveze produsele.



PUNCTAJE INDIVIDUALE

A 1 – 19

N 1 – 21

A 2 – 20

N 2 - 22

A1 -> 19 puncte
N1 -> 21 puncte
A2 -> 20 puncte
N2 -> 22 puncte
Castiga echipa:

Guţu si Pleșca (negatori)


Vrem parerea ta! Pentru asta, trebuie sa te loghezi.

Un proiect
Ardor
Finanțatori
Open Society Foundation
MemoPlus
Parteneri
Policy Center
British Council
Europuls
Ce-Re
Prime Romania
Centrul pentru jurnalism independent
Aisec
Cogitus
Foreign Policy
Elsa
Voluntari pentru idei si proiecte
Trust
Leap
Asociatia young initiative
Asjc
Osut
Susținători Parteneri instituționali
Parteneri media
HotNews
Romania Pozitiva
Think Outside The Box
Carevasazica
Studentie.ro
startub.unibuc.ro
Iasi fun
Ziarul de Iasi
KissFm
Acest proiect este finantat cu sustinere din partea Comisiei Europene. Aceast publicatie [comunicare] reflecta doar vederile autorului, iar Comisia nu poate fi facuta responsabila pentru utilizarea informatiei pe care o contine.