Login  Register
Email:

Pass:

forgot password?

Email:

login?

 PROFESORII

 

Textul in format pdf 

 

 Profesorul ocupă un rol central în cadrul activităților de debate ale asociatiilor de dezbateri. Prin faptul că familiarizează studenții cu practicile de debate, că încearcă să le insufle abilitățile necesare pentru discursul public și analiza critică a unor chestiuni complicate, profesorul este cel care oferă studenților baza necesară pentru o activitate de succes în dezbateri și public speaking. Ei au o influență enormă în viața studenților și sunt promotorii activi ai libertății de expresie și ai discuției critice.

I. Educatorii trebuie să împărtășească anumite asumpții pedagogice:

1. Educatorii trebuie să realizeze că discursul public și dezbaterile academice sunt activități care pun studentul în centrul atenției.

Participarea la activități de debate și public speaking încurajează studenții să fie “consumatori” analitici, critici și documentați ai discursurilor. Aceste calități sunt dezvoltate în rândul debaterilor mai cu seamă când li se oferă ocazia să-și exprime și cizeleze ideile și să-și găsească propriile voci.

2. Educatorii trebuie să aibă o cultură generală bogată și să fie dispuși să împărtășească cunoștințe și informații cu alții.

Trainerii, profesorii și coach-ii trebuie să fie deschiși dpdv intelectual și dispuși să își sprijine debaterii în procesul de documentare. Mai mult, educatorii trebuie să ofere informații adecvate (atât generale cât și specifice) pentru a-și sprijini studenții în a înțelege chestiunile în discuție. Însă, studenții înșiși (și nu coach-ii sau profesorii) sunt cei care trebuie să-și construiască un caz de debate, să analizeze resursele, să dezvolte strategii. În procesul de învățare, rolul trainerului, coach-ului și al profesorului trebuie să fie acela de facilitator.

3. Educatorii trebuie să fie organizați.

Trainerii, profesorii și coach-ii trebuie să planifice cu grijă timpul – cel de predare, de exerciții șamd. Fiecare sesiune trebuie să aibă obiective definite clar și în urma fiecărei sesiuni trainerul, coach-ul sau profesorul ar trebui să evalueze măsura în care au fost atinse obiectivele propuse, folosindu-se de criterii de evaluare prestabilite.

4. Educatorii trebuie să creeze un mediu plăcut și propice învățării.

Un mediu plăcut și propice învățării este un mediu în care toți studenții primesc atenția cuvenită și în care sunt provocați să-și atingă potențialul- acest aspect este cel mai important în procesul învățării. Acest obiectiv este atins atunci când educatorii depun eforturi pentru ca studenții debateri să se implice activ în procesul învățării.

 

II. Profesorii care sunt interesați să includă exerciții oratorice și dezbateri în curricula de pregătire ar trebui să urmeze următoarele principii:

 

1. Discursurile și dezbaterile de la club trebuie să să faciliteze dezvoltarea abilităților de comunicare orală și să ajute la sedimentarea proceselor de luare de decizii.

Pentru o învățare activă, studenții trebuie să beneficieze de posibilitatea de a comunica verbal. Când studenții sunt încurajați să gândească „cu voce tare” (mai ales în pregătirea aptitudinilor oratorice alături de colegi), aceștia îsi dezvoltă propriul proces de judecată. Dezbaterile și oratoria ajută studenții în dobândirea acestor calități, deoarece pun accentul pe comunicare orală și îi obligă pe aceștia să ia decizii în legătură cu momentul și felul în care vor face o afirmație.

2. Discursurile și dezbaterile de la club trebuie să provoace studenții să gândească analitic.

Studenții învață prin găsirea permanentă a noi înțelesuri pe baza cunoștințelor anterioare. Așadar, trebuie să existe oportunități pentru ca aceștia să experimenteze noi idei și să încerce să examineze noi modele de gândire. Dezbaterile academice nu doar informează studenții în legătură cu anumite teme, ci le oferă competența de a evalua și analiza informații noi, pe care le pot integra ca o parte critică a propriilor viziuni asupra lumii.

Comunicarea orală și dezbaterile pun studenții în situația de a confrunta puncte de vedere diferite de cele proprii și pot ajuta la formarea abilităților sociale necesare pentru implicarea în discuții deschise și analitice cu colegii, profesorii, comunitatea și lumea în general. Pentru a atinge aceste obiective, limbajul și dezbaterile academice trebuie să implice studenții în activități formative și interactive, cu caracter practic și autentic. Așadar, temele abordate ar trebui să fie importante pentru debateri, să-i sensibilizeze pentru a-i motiva să se implice.

Profesorii trebuie să folosească cunoștințele despre personalitatea studentului pentru a croi întâlniri/seminarii provocatoare, relevante pentru studenți. În formularea temelor de dezbatere, profesorii trebuie să formuleze întrebările cu dibăcie, oferind mai multe posibile răspunsuri – nu doar da și nu. Nu în ultimul rând, fiecare întâlnire trebuie să aibă un obiectiv clar. Un mod de evaluare trebuie de asemenea găsit pentru a determina dacă acel obiectiv a fost îndeplinit sau nu.

3. Toți studenții trebuie sprijiniți și încurajați în mod egal.

            Deși dezbaterile academice se desfășoară de obicei într-o sală de clasă și sunt gândite în principal ca un instrument educațional, acestea reprezintă, totuși, un tip de activitate cu un caracter competitiv. În consecință, există tendința de a oferi prioritate în intervenții și atenție sporită acelor studenți care își dovedesc rapid talentul și obțin succese imediate. Tratamentul preferențial de acest gen întră în conflict cu principiul ARDOR, conform căruia dezbaterile sunt deschise tuturor studenților care doresc să participe la acest tip de activități. Natura interactivă a dezbaterilor face ca această metodă să fie un mobil exceptional de invățare, însă studenții învață mai puțin când le sunt atribuite roluri pasive. În concluzie, profesorii trebuie să încurajeze implicarea activă a tuturor studenților prezenți la întâlniri.

Un proiect
Ardor
Finanțatori
Open Society Foundation
MemoPlus
Parteneri
Policy Center
British Council
Europuls
Ce-Re
Prime Romania
Centrul pentru jurnalism independent
Aisec
Cogitus
Foreign Policy
Elsa
Voluntari pentru idei si proiecte
Trust
Leap
Asociatia young initiative
Asjc
Osut
Susținători Parteneri instituționali
Parteneri media
HotNews
Romania Pozitiva
Think Outside The Box
Carevasazica
Studentie.ro
startub.unibuc.ro
Iasi fun
Ziarul de Iasi
KissFm
Acest proiect este finantat cu sustinere din partea Comisiei Europene. Aceast publicatie [comunicare] reflecta doar vederile autorului, iar Comisia nu poate fi facuta responsabila pentru utilizarea informatiei pe care o contine.